Miért fontos a jó tartalommarketing stratégia?


Az üzleti sikerek rendszerint nem maguktól jönnek, vagy ha mégis, akkor a hosszú távon is eredményes piaci jelenlét érdekében bizony tenni kell. Ennek egyik fontos eleme a tartalommarketing, amely alapos előkészítést, felkészülést és stratégiai tervezést követel meg. Előfordulhat, hogy például a korábban, a weboldalon megjelent tartalmak már elavultak és nem szolgálják az eredmények megvalósítását. Ilyenkor akár az alapoktól érdemes újrastrukturálni a piaci szereplőkben kialakult képet.

 

A tartalommarketing célja egyértelműen a minél több vásárló bevonzása és a bevételi mutatók folyamatos emelkedése. De mégis mire érdemes odafigyelni mindennek érdekében? A jó tartalommarketing elengedhetetlen eleme a korábbi kommunikációs csatornák feltárása, valamint azok egybevetése a célcsoport jellemzőivel. Nem ritka, hogy a hiba éppen itt található meg, ugyanis a termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődő potenciális vevők megszólítására nem alkalmasak az előzőekben használt tartalmak.

 

Piackutatások, marketing tanulmányok és a vásárlói vélemények nagy segítségünkre lehetnek abban, hogy meg tudjuk határozni, milyen igényekkel rendelkeznek a célcsoport tagjai, hogyan lehet a leginkább hatékonyan megszólítani őket, és mire mutatkozik tényleges piaci kereslet az általunk kínáltakon belül. A tartalomfogyasztási szokások sokat változtak az elmúlt években, és a hagyományos, szöveg alapú tartalmak éppen úgy magas minőségben keresettek, mint a videós anyagok. Ez utóbbiakkal rendkívül sokakat sikerülhet megszólítani a YouTube csatornán keresztül. Amennyiben saját csatornával nem rendelkezünk, úgy az influencer marketingben rejlő lehetőségeken érdemes elgondolkodni.

 

A jó tartalommarketing nem csak a publikált szövegek, cikkek minőségére helyez hangsúlyt, hanem a publikáció helyére, idejére és a célcsoport sajátosságira is. A stílus legalább olyan fontos, mint az, hogy a megfelelő ismeretekkel rendelkező személyre bízzuk a tartalomgondozás lépéseit. Ugyan elsősorban a saját céggel kapcsolatos feladatokra célszerű fókuszálni, de mivel élő piaci környezetben tevékenykedünk, ezért a versenytársak mellett sem mehetünk el. Könnyen lehet, hogy a konkurencia kínálatának átvizsgálásakor olyan hibákra lehetünk figyelmesek, vagy éppen piaci réseket fedezhetünk fel, melyekkel kapcsolatos információkat saját javunkra fordíthatjuk. Nem véletlen, hogy a profin felépített tartalommarketinghez megéri hozzáértő csapat segítségét kérni.