A social media marketing célú felhasználása


A reklámozás minden korábbinál hatékonyabban vihető véghez a social media felületeken keresztül. Nem csak a célcsoportok egyszerű elérése indokolja ezt, hanem az a bizalom is, amelyet a potenciális vásárlók, ügyfelek a hasonló megoldásokkal szemben tanúsítanak. A klasszikus reklámok egyre kevésbé képesek ellátni funkciójukat, hiszen gondoljunk csak bele, legtöbben azonnal elkapcsolunk televíziózás közben a reklámblokkokról. Sokan úgy érezzük, agresszív taktikát alkalmazva érkeznek a reklámok, és ha kívánjuk, ha nem, beférkőznek magánszféránkba. A social media kapcsán ez egészen másként működik, pláne akkor, ha a YouTube vloggerekkel történő együttműködésről van szó.

 

S ha már a televíziót említettük, itt érdemes elmondani, hogy a tapasztalatok szerint egyre kevésbé népszerűek a különféle csatornák.  Helyettük a világhálót választja a mai kor embere akár információhoz jutás, akár például filmnézés vagy szórakozás terén. Ebben az egyre szélesebb körben megtalálható YouTube csatornák is kiemelt szerephez jutnak. Míg egykoron a sorozatok iránt rajongtak sokan, ma vloggerek mindennapjait követhetjük nyomon a legnagyobb videó megosztó portálon. Ebben természetesen jelentős marketing potenciál is akad, amit a cégek mind inkább igyekeznek kihasználni.

 

A nagyobb feliratkozó számmal rendelkező vloggerek, csatornát üzemeltetők általában sok megkeresést kapnak együttműködésre. A szponzorált tartalmakkal kapcsolatban azonban mindkét félnek érdemes körültekintőnek lenni. Amennyiben saját termékünket, szolgáltatásunkat szeretnénk az influencer segítségével népszerűsíteni, akkor nagyon fontos, hogy olyan személyt válasszunk, akinek értékrendje és habitusa összeegyeztethető a cég által képviseltekkel. A feliratkozó szám ugyan kétségkívül mérője annak, mennyi embert érhetünk el az adott „véleményvezér” segítségével, de a céges image szempontjából annak személye sem elhanyagolható.

 

A social media kapcsán természetesen nem csak a YouTube-ra érdemes koncentrálni, hanem a Facebook, vagy például az Instagram is minden korábbinál kedveltebb területe az online marketingnek. Akár profi csapat segítségét is kérhetjük annak érdekében, hogy a social media szövevényes világában sikerüljön elboldogulni, és megtalálni azt az utat, amely előrébb vihet bennünket a céges sikerek irányába. A tartalommenedzsment területén pedig mindezzel összefüggésben nem csak arra érdemes hangsúlyt helyezni, hogy reklámozzunk, hanem vele egyidejűleg a szórakoztatásra és a tényleges információnyújtásra is.