YouTube vloggerek: karrier online?


A legnagyobb videó megosztó portálon ma már megszámlálhatatlanul sok videós található. A saját élet és a mindennapok bemutatása nyerő témának bizonyul, de az utazás, a film, a humor, vagy a beauty kategória is ezreket vonz világszerte. A tartalmat előállítók között szép számmal akadnak olyanok, akiknek nem titkolt céljuk az ilyen módon történő híressé válás, de vannak olyanok is, akik még azt is tagadják, hogy ők bármiféle exhibicionista hajlam, vagy anyagi haszon miatt lennének jelen a YouTube-on.

 

Míg a tengerentúlon komoly összegeket keresnek a vloggerek, addig hazánkban, már csak a piac nagysága miatt is aligha lehet megélni a videózásból. Természetesen egy bizonyos feliratkozó számon és nézettségen túl hozhat annyit a reklámbevétel, hogy abból lehetséges megélni, de igen kevés videós büszkélkedhet valóban ilyen hatékonyan felépített és működő csatornával.

 

Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy itthon olyan tartalmakra is nagy igény mutatkozik, amelyek semmiféle értéket nem közvetítenek, sőt, olyan életmódot, felfogást és videós anyagokat juttatnak el a közönséghez, amely kritikán aluli. Tény, hogy ez egyértelműen az iránta megnyilvánuló hatalmas kereslet hibája, pláne, ha a néha elképesztő összegek adományozásáról van szó. Igen, ugyanis a YouTube-on ezt is megteheti a néző, ha kedvencét szeretné támogatni. Mielőtt azonban néhány ezer forintos összegekre gondolnánk, érdemes tudni, hogy nem ritkán százezrek is ütik a markát olyan videósoknak, akik live adásaikkal kifejezetten erre hajtanak.

 

Alapvetően elmondható, hogy a magyar vloggerek nagy részének még bőven lenne mit tanulniuk, de reménykedésre adnak okot azok a csatornák, melyek akár a tulajdonos által itt kiépített karrier, akár a minőségi tartalom kapcsán mindenképpen figyelmet érdemelnek. A Nánási családot senkinek sem kell bemutatni, de például Magyarósi Csaba, vagy a lányok, nők körében jól ismert Viszkok Fruzsi is bebizonyították, hogy a YouTube rengeteg lehetőséget rejt magában. Érdemes odafigyelni a kisebb vloggerekre is, hiszen a több százezres feliratkozó szám alatt is létezik mélyenszántó, minőségi tartalom a videó megosztón.