Reklám inluencerek segítségével: nem mindegy, kire esik a választás!


Napjainkban elég csak a legnagyobb videómegosztóra, vagy az Instagramra kattintani, és máris számos olyan hazai személy szembejön velünk, akik népes rajongótáborral rendelkeznek. Arról hosszasan lehetne vitatkozni, hogy mi a siker titka, de akit sokan követnek, vagy jelentős feliratkozószámmal rendelkezik, az kétségtelenül vonzó lehet a hirdetni kívánó cégek számára. Az influencereken, vagy más néven véleményvezéreken keresztül sokakat sikerülhet elérni és a terméket, szolgáltatást is népszerűsíthetjük. Érdemes az ebben rejlő marketing lehetőségeket kihasználni, ám nagyon nem mindegy, hogy kit választunk partnerként.

 

A YouTube feliratkozószámról gyakran elhangzik, hogy önmagában tulajdonképpen nem tükröz egyfajta színvonalat is, s erre a hazai YouTube világában is bőségesen akad példa. Ugyanakkor az is igaz, hogy a legnagyobb női és férfi youtuberek között szép számmal vannak olyanok, akik tényleg hosszú évek munkáját fektették bele abba, amit elértek, és a cégek is szívesen dolgoznak együtt velük. Ugyan akadnak olyanok, akik meggondolják, hogy melyik cégnek mondanak igent a megkeresésre, de a legtöbben jó néven veszik, ha térítésmentesen próbálhatnak ki szolgáltatásokat, termékeket, s ezért cserébe mindössze annyi az elvárás, hogy mutassák be a megállapodás tárgyát képező dolgot a csatornán.

 

Itt érkeztünk el egy kritikus ponthoz, ugyanis sok influencer nem szereti, ha szinte a szájába adják azt a véleményt, amit majd alkotnia kell a kapottakról. Jó hír viszont, hogy sok cég e tekintetben is igyekszik korrekt lenni, és ha a tapasztalatok rosszak, akkor azt is közölheti a videós. Természetesen minden a tálaláson múlik, és a cégek sokszor a stílus és az intelligencia alapján is válogatnak a hazai videósok közül. Valahol nagyon is igaz az, hogy már az is nagyon sokat elárul egy termékről vagy szolgáltatásról, hogy azt milyen színvonalú youtuber reklámozza, vagy éppen ki adja arcát hozzá az Instagramon.

 

A hazai YouTube csatornakínálata minden korábbinál szélesebb, és sok tekintetben már a szélsőségek sem hiányoznak a felhozatalból. Ami azonban a leginkább vonzó a cégek számára, az nem csak a nagy feliratkozószám, hanem az az értékrend és stílus, amelyet a videós minden egyes feltöltött videójában képvisel.