Google Adwords és társai az online marketing szolgálatában


A sikeres online jelenlét nélkülözhetetlen az üzleti sikerek elérése érdekében. Ugyan sokan vannak, akik az önkifejezés és a karrier ilyen vagy olyan területen történő beindítása miatt döntenek a saját weboldal mellett, de még többen szeretnék vállalkozásukat egyre ismertebbé tenni. Ehhez azonban kevésnek bizonyul csak egy működőképes honlap, hiszen annak élete csak a létrehozás után kezdődik el igazán. De mégis milyen területek érdemelnek figyelmet akkor, ha az online marketing világa kerül szóba? És hogy jön a keresőoptimalizálás világához a Google Adwords? Cikkünkben ilyen kérdéseknek igyekszünk utánajárni.

 

Kezdjük azonnal azzal a kifejezéssel, ami laikusok számára biztosan ismeretlen, ez pedig nem más, mint a Google Adwords. A fizetett hirdetések rendszere sokat változott az elmúlt években, és ma már a keresési találatok mellett megjelenő hirdetések helyett a felettük levő linkekre került a hangsúly. Ugyan sok felhasználó csak az organikus találatok között keresgél, és alapból elutasítja a fizetett hirdetéseket, de a tapasztalatok mégis azt mutatják, hogy a keresőoptimalizálás mellett megéri a Google Adwords kampányra is figyelmet fordítani.

 

A Google piaci részesedése hazánkban 95%, tehát messze a legtöbben ezt a böngészőt használják kereséseik során. Ha tehát a találati lista előkelő helyén található weboldalunk, akkor ez már hatalmas előnynek számít. Mindez azonban nem magától jön, hanem akár hosszan tartó, tudatos munka szükséges ahhoz, hogy a keresőóriás jóindulatát sikerüljön elnyerni. A Google nem csak azt figyeli, hogy milyen gyakran frissül az oldal, milyen tartalmak találhatóak rajta, vagy a reszponzív webdesing tekintetében miként teljesít, hanem a szabványos programozás, a weboldal életkora, vagy például annak ismertsége és más weboldalakkal, linkek és említések útján kiépített kapcsolatai is fontos szerephez jutnak.

 

Mindezek mellé jön még a Google Adwords kampány, amelynek megfelelő kezelése és felépítése szervesen hozzájárulhat ahhoz, hogy a Google előrébb sorolja a weboldalt. Nem utolsó sorban tény az is, hogy ha egy jól működő, erős honlappal rendelkezünk, akkor a hirdetések is olcsóbban kihozhatóak. A hirdetési rendszerrel komplexen együtt működő keresőoptimalizálás világa tehát megköveteli, hogy hozzáértő személyek végezzék el az akár hónapokig tartó feladatokat.