Az online marketing és a keresőoptimalizálás témája kiemelt jelentőséggel bírnak napjainkban, hiszen gyakran ezeken is múlik, hogy sikerül-e a Google találati listájának előkelő helyét elfoglalni. A webes jelenlét szinte mit sem ér akkor, ha a potenciális ügyfelek, vásárlók nem találnak rá a honlapra. A terület kapcsán természetesen nem mehetünk el a cikkek írása mellett, ugyanis a megfelelő tartalmak nélkülözhetetlenek a siker érdekében. De vajon min múlik a minőségi tartalom? Miért fontos, hogy olyan cikkek, szövegek kapjanak helyet a weboldalon, amelyek nem csak a keresőoptimalizálási szempontoknak felelnek meg, hanem a felhasználók tetszését is maximálisan elnyerik?
A cikkek írása során olyan alapvető szempontoknak mindenképpen érvényesülni kell, mint a helyesírásra és a stilisztikára való odafigyelés. Ha ezeket figyelmen kívül hagyjuk, vagy nem a megfelelő, szövegkörnyezetbe és témához illő kifejezéseket használunk, az könnyen a hozzáértés hiányáról tanúskodhat. Mindez sajnos a céges image alakítására sem lesz pozitív hatással, hiszen a felhasználók joggal azonosítják az olvasott tartalmakat azzal a minőséggel, amelyet várhatnak az adott terméktől, szolgáltatástól.
Nagyon fontos, hogy olyan stílusban szólítsuk meg a cikkek írása során az olvasót, amely illeszkedik a weboldalhoz, a cég által képviseltekhez, vagy például a marketing kampány során kialakított képhez. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az olvasók gyakran csak átfutják az írásokat, és csak akkor maradnak tetemesebb ideig egy-egy weboldalon, ha az ott megtalálható tartalmak valóban hasznosak és informatívak számukra. Mindezeken túl a megfogalmazás és a figyelem fenntartása is lényegesek. A durva értékesítési szemléletű szövegek ideje azonban már régen lejárt és az olvasók számára nyújtott élmény sokkal fontosabb annál, hogy mindenképpen az értékesíteni kívántakra hívjuk fel a figyelmet. Ha sikerül bizalmat építeni az érdeklődőben, akkor a honlapon egyébként is tudni fogják, hogy hova érdemes kattintani.
A cikkek írása tehát nem csak azt teszi szükségessé, hogy az érintett nyelvet kifogástalanul használjuk, hanem ezen felül a marketing ismeretek és valamiféle emberközpontú, érzelmekre is ható látásmód szintén nélkülözhetetlennek bizonyulnak.