Influencerek Magyarországon – mi alapján válasszunk partnert?


Az influencer kifejezés ma már nem csak azok körében ismert, akik otthonosan mozognak az online marketing világában. A modern világ trendjeinek egyikét képezi az, hogy a cégek napjainkban egyre szívesebben dolgoznak együtt influencerekkel. De mit is takar tulajdonképpen ez a szó? Nem, nem egy új vírusról van szó, hanem azokról a személyekről, akiknek követőiknél, kedvelőiknél, feliratkozóiknál fogva jelentős bázissal rendelkeznek, sokakat elérnek, és véleményvezérként jelennek meg számukra. Egyre több cég kihasználja az ebben rejlő lehetőségeket, hiszen új vásárlókra, érdeklődőkre tehetnek szert ilyen módon.

 

S hogy kik válhatnak influencerré, és így a cégek számára potenciális hirdető partnerré? A tapasztalatok azt mutatják, hogy a cégek szívesen dolgoznak együtt bloggelekkel, vloggerekkel, de a hírességek is helyet kapnak ebben a körben. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy korántsem mindegy, kit választunk, hiszen ezen a céges image is múlhat. Ugyan sok együttműködés esetében nem feltétlen számít feltételnek, hogy például a YouTube vlogger kizárólag pozitív véleményezést mondjon egy-egy termékről, de mégis célszerű szem előtt tartani, hogy az influencer személyén akár a céges image is múlhat.

 

Rendkívül fontos tehát, hogy körültekintően válasszunk a véleményvezérek közül. Az influencerek Magyarországon egyre nagyobb számban vannak jelen, és közülük sokan szívesen együttműködnek cégekkel. Ez alól kivételnek számítanak az olyan esetek, ha a hirdetni kívánt termék például kicsit sem kapcsolható a blog vagy a vlog tartalmához, vagy ha irreális elvárásokkal rendelkezik a kapcsolatot felvevő cég. Vannak olyan YouTuberek, akik alig-alig vállalnak szponzorált hirdetéseket, és egészen más irányba szeretnék vinni csatornájukat.

 

Annak érdekében, hogy a választani kívánt influencerek Magyarországon hitelesen tudják hozni azt a színvonalat, amelyet saját termékeinkkel kapcsolatban elvárnánk, ügyeljünk személyük körültekintő kiválasztására. Fontos, hogy tisztában legyünk azzal, milyen tartalmakat gyárt az érintett influencer. Sajnos tény, hogy hazánkban sok olyan YouTube csatorna létezik, amely hagy némi kívánnivalót maga után az ott zajló történésekkel kapcsolatban. Éppen ezért legyünk tisztában azzal, ki az a személy, akit felkérünk az értékesíteni kívántakról a véleménynyilvánításra.