Webes vásárlás- mi alapján választunk webáruházat?


Alapvetően kétféle embert különíthetünk el a vásárlási szokások alapján. Vannak, akik nem szívesen választják az online rendelést, hiszen szeretik látni, ki-és felpróbálni azt a darabot, amit kinéztek maguknak. Nem csak ruhák terén igaz ez, hanem például parfüm, vagy akár elektronikai cikkek kapcsán is. A potenciális vásárlók másik fele pedig – és bizton állítható, hogy ők vannak többen – előszeretettel teszi le a voksot a webes vásárlás mellett. Számukra a lehetőségek széles tárháza áll rendelkezésre, hiszen ma már nincs olyan termék, amelyet ne szerezhetnénk be online. De vajon mitől függ, hogy melyik webáruházra esik a választás? A termékválasztáson túl egy sor egyéb tényező is hatással van a vásárlói magatartásra.

 

Nyilvánvaló, hogy alapvetően a keresett terméket kínáló webshopok kerülnek fókuszba a böngészés során. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha egy áruházból többféle szükséges termék is elérhető, akkor ez már egy jó pont lehet az érdeklődők számára. Érdemes azonban arra odafigyelni, hogy ez csak akkor igaz, ha a szállítási határidő belátható intervallumot takar, vagy nem minden terméket külön-külön, eltérő időpontokban szállít a webáruház. Sajnos a több hetes szállítási határidőkre éppen úgy akad példa, mint arra, amikor néhány nap eltéréssel érkeznek csomagok. Mindez nem túl kényelmes, ez pedig döntő fontosságú lenne akkor, ha a webes vásárlás kerül fókuszba.

 

A kényelem akkor is szerephez jut, ha a webes vásárlás során használt felületről van szó. Nem működik rendesen az oldal okostelefonon? Nehezen igazodik ki a termékek között? Nincsen megfelelő szűrési lehetőség? Nem találja a szállítási feltételeket első pillantásra? Mindezek olyan hátránynak számítanak, amelyeket sokan akkor sem hajlandóan lenyelni, ha ezért cserébe korrekt árakat kapnak. A webes vásárlás során elvárt egyszerűségre, áttekinthetőségre és gyorsaságra mindenképpen érdemes tehát hangsúlyt fektetni akkor, ha webáruház készítés előtt áll.

 

Mindezeken túl vásárlóként azt is joggal várhatjuk el, hogy a kínált termékekről minél részletesebb leírással találkozhassunk. Nem csak a nagyobb értéket képviselő darabokra igaz ez, hanem akár egy testápolóra vagy parfümre is. Az ember joggal szeretné tudni, hogy mit kap a pénzéért, és nem időt fecsérelni arra, hogy más weboldalakon nézzen utána a terméknek. A webes vásárlásra is tökéletesen igaz, hogy a vásárló központúságnak kell a fókuszban lennie, ami előbb vagy utóbb garantáltan meghozza a várt eredményeket.