Webes vásárlás – ezek a legfontosabb szempontok!


Minden korábbinál többen választják napjainkban a világháló kínálta kényelmet, és vásárlás kapcsán is gyakran döntünk mellette. A webáruházakban tulajdonképpen már bármit beszerezhetünk, s akár másnap kézhez kaphatjuk a kiszemelteket. De mégis miért van az, hogy egyes webshopok vezető pozícióban vannak, míg mások alig-alig kullognak? Milyen szempontok alapján dönt napjaink vásárlója? Mit tartunk fontosnak akkor, ha az interneten keresztül szeretnénk vásárolni? Cikkünkben ennek igyekszünk utánajárni.

 

Ha vásárlásról van szó, akkor az árak mindenképpen döntő tényezőnek számítanak. Ha azonban két webshop között lényeges különbség nincsen e tekintetben, akkor egyéb feltételek kerülnek fókuszba. Vannak, akik a csomagpontos átvétel lehetőségét keresik, mások számára a mihamarabbi kiszállítás a lényeges. Nem elhanyagolható tényező természetesen az sem, hogy mennyire széles a kínálat, és e tekintetben sok webáruház elbukik. Mivel rendszerint egy bizonyos értékhatár alatt szállítási költséget is kell fizetni, így a vásárlók szeretik lehetőleg egy helyről beszerezni a szükséges termékeket, ha erre azok jellege lehetőséget kínál.

 

S ha már a választék került szóba, akkor természetesen nem mehetünk el a könnyen használható felhasználói felület és az áttekinthetőség mellett. Ha egy webáruházban nehezen találni meg a szükséges információkat, nem működik optimálisan a weboldal akár laptopon, asztali gépen, akár tableten vagy okostelefonon, akkor a potenciális megrendelők inkább döntenek másik lehetőség mellett, hiszen webshop akad bőven a világhálón. Termékvásárlás esetén egyébként a legtöbben szeretjük, ha részletes leírást és vásárlói véleményeket is olvashatunk az egyes termékeknél. Senki nem szeret arra plusz időt szánni, hogy a terméket a Google segítségével keresgélje némi információért.

 

Sokan vannak, akik a csomagot munkaidőben nem tudják átvenni, ezért célszerű többféle szállítási opciót is megadni. A csomagpontok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, de ma már automatás átvételi lehetőség is létezik. Minden odafigyelés azonban mit sem ér, ha az online marketingre és a keresőoptimalizálásra nem helyezünk elegendő hangsúlyt, hiszen így vajmi kevés az esélye annak, hogy rátaláljanak az érdeklődők a webshopra. Ez utóbbi céljából megéri profi csapat segítségét kérni, akik otthonosan mozognak az online marketing, a PR és a social media világában.