Tartalom készítése- nem mindegy, kikből áll a célcsoport!


A marketingszemléletű oktatás egyik alappillére, hogy a siker érdekében fontos megtalálnunk azt a célcsoportot, akiket szeretnénk megszólítani, akiknek értékesíteni kívánunk. Az iskolapadban elsajátítottak ebben az esetben valóban a gyakorlatban is így működnek. Ha nem a megfelelő módon kommunikálunk a potenciális érdeklődőkkel, akkor könnyen lehet, azokból sosem lesz visszatérő vásárló. Hasonló a helyzet azzal is, ha nem a megfelelő embereknek szeretnénk eladni. Számos tényező befolyásolhatja, hogy szolgáltatásainkra, termékeinkre, egy adott korosztályú, érdeklődési körű embereknél létezik-e fizetőképes kereslet. A cél tehát nem más, mint mindennek felfedezése, és a számukra történő online tartalom készítése.

 

Az internetezők tartalomfogyasztási szokásai jelentősen megváltoztak az elmúlt években. Ma már nem csak a cikkek és szöveges információs anyagok jelentik az egyetlen módját annak, hogy a tevékenységi területünkről tájékoztassuk a nagyérdeműt, hanem bizony a videós anyagok is fókuszba kerültek. Egy sor cég rendelkezik YouTube csatornával, amely remek kiegészítője a közösségi portálokon való jelenlétnek. Nem csak az értékesíteni kívántakról készíthetünk videókat, hanem minden, a téma köré csoportosuló tudnivalóról, témáról.

 

Természetesen még mindig fontos szerep jut a szöveges tartalom készítésének, és ezt nem csak a Google elvárásainak való megfelelés miatt célszerű szem előtt tartani. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a világhálón böngészők gyakran nem tudnak egy-egy videót megnézni, de a cikkek olvasása már egészen más dolog, tulajdonképpen okoskészülékekről bárhol, helyszíntől függetlenül elérhető. Korántsem mindegy azonban, hogy milyen szövegek kapnak helyet a weboldalon, vagy PR cikkek készítése során milyen színvonalon történik a munka.

 

A stílus, a hangnem megválasztása már csak azért is kiemelt jelentőséggel bír, mert így sikerülhet betalálni a célcsoporthoz tartozóknál, rátapinthatunk azokra a problémákra, melyekre megoldást keresnek, s a válasz talán ezekre éppen az általunk kínált termék vagy szolgáltatás. Ahelyett azonban, hogy a korábban alkalmazott erőszakos módszerrel igyekeznénk mintegy rátukmálni cégünket a potenciális vevőkre, ma már egészen más irányt vett az online tartalom készítése. A minőségi, ténylegesen információt nyújtó szövegek örvendenek nagy érdeklődésnek és népszerűségnek, sőt, a weboldal keresőben való előrébb kerülése is múlhat ezen.