Mekkora potenciál rejlik a YouTube csatorna indításában?


A világhálón való jelenlét nélkülözhetetlen napjainkban, ha üzleti vállalkozásról van szó. Az online marketing széles eszköztárral áll rendelkezésre ahhoz, hogy sikerüljön minél többekhez eljuttatni az értékesíteni kívántak hírét. Nem csak a saját weboldal kitűnő választás, hanem ehhez kapcsolódva a YouTube csatorna indítása is. Tény viszont, hogy a legnagyobb videómegosztó portálra még mindig úgy tekintenek a legtöbben, ahol a csatorna indításában anyagi és karrier lehetőségek rejlenek akár magánszemélyként is. Nem véletlen, hogy gombamód szaporodnak a csatornák, melyek a vlog műfajtól kezdve az ismeretterjesztő vagy éppen humoros témakörökig sokfélét átölelnek. De vajon ténylegesen rejlik-e bármilyen lehetőség ezekben, vagy csak hiú ábránd, hogy eredmények érhetőek el ilyen módon?

 

Ma már hazánkban is megtalálhatóak olyan vloggerek, akik több százezres feliratkozó számmal rendelkeznek és megtekintéseik alapján jövedelemre is szert tehetnek a videózásból. Alapvetően elmondható, hogy a YouTube csatorna indítása sokáig nem fog semmilyen bevételt hozni, sőt, könnyen lehet, hogy évekig csak csekély feliratkozó számmal rendelkezik majd. Mint azonban az élet sok más területén, így a videózás kapcsán is igaz, hogy a kitartó munka eredményeket hozhat. Tény azonban, hogy nem mindegy, milyen képet alakítunk ki magunkról a világháló nyilvánossága előtt és meddig megyünk el a sikerért.

 

Sajnos nagyon sok olyan példával találkozni hazánkban, melyek arról tanúskodnak, hogy bármilyen erőfeszítés és értékelhető tartalom nélkül is elérhető jelentős feliratkozó bázis, s az meg is tartható a közönség által vágyott megbotránkoztató tartalmakat gyártva. Ugyanakkor említést érdemel az is, hogy az ilyen videósok hosszú távon biztosan nem fognak minőségi életszínvonalon boldogulni, hogy online tevékenységük munkavállalásra kifejtett hatásáról már ne is beszéljünk. Szerencsére azonban akadnak olyan ellenpéldák is, akik felveszik a versenyt a külföldi, amerikai youtuberek által képviselt színvonallal is. Magyarósi Csaba, Dancsó Péter, vagy például a lányok, nők körében kedvelt beauty videós Viszkok Fruzsi tökéletes példák arra, hogy a műfajt igényesen, színvonalasan is lehet művelni.

 

A megfelelő technikai háttér nélkülözhetetlen a minőségi tartalom készítéséhez, így egy jó vlogger kamera, és a sokak által használt GoPro akciókamera is hasznos lehet, de ha igazán színvonalas felvételeket szeretnénk készíteni, akkor beruházhatunk egy megbízható drónba is. Természetesen elindulhatunk egy színvonalas telefon kamerával is, majd az idők során lassan beszerezhetjük a szükséges készülékeket. Ha videóink önazonosságról tanúskodnak, és olyan témaköröket ölelnek fel, melyekre tényleg létezik kereslet, akkor rendszeres tartalomgyártás mellett szépen növekedhet a visszatérő nézők száma, s ezzel anyagi és emberi megbecsültségre, kapcsolatokra is szert tehetünk.