Instagram üzleti célokra? Ne maradjon el a személyes töltet sem!


Ha a közösségi médiában való jelenlét kerül szóba, akkor a Facebook, a YouTube mellett éppen úgy nem mehetünk el, mint az Instagram kínálta lehetőségek mellett. Egyre többen vannak jelen rajta, és segítségével képes, szöveges formában adhatunk információt saját magunkról vagy cégünkről. Nem csak az a nagy előnye, hogy a megfelelő célcsoportot állíthatjuk fókuszba, hanem mára az is bebizonyosodott, hogy egy kép valóban többet mondhat ezer szónál. Ehhez persze szükség van arra, hogy a megfelelő téma szerepeljen azon, kifogástalanul megkomponálva.

 

Tény az is, hogy a kizárólag reklámozási céllal létrehozott Instagram oldalak korántsem örvendenek nagy népszerűségnek. A felhasználóknak szükségük van valami pluszra, amelytől azt érzik többet megtudhatnak egy márkáról, szolgáltatásról, vagy személyről, mint az átlag internetező. Ma már aligha találunk olyan YouTube vloggert, akinek Insta elérhetőségére ne lelnénk rá a videó alatt. Ha nem is kerül fel videó, képes formában követhetjük azokon a napokon az influencer életét. Igen, ugyanis az úgynevezett véleményvezérek szerepe sem elhanyagolható az Instagramon.

 

A jelentős feliratkozó számmal és nézettséggel rendelkező vloggerek gyakran kapnak üzleti célú megkereséseket. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ha a videókat és az Insta képeket kizárólag termékmegjelenítésre használnák, akkor ez a fajta promóciós célú jelenlét egy idő után kevésbé lenne vonzó a követők számára. Találni kell tehát egyfajta olyan egyensúlyt, ami még beépíthető a képviselt értékek közé, és a promóciós célok is érvényre juthatnak. Ezt egyébként akkor is érdemes szem előtt tartani, ha üzleti vállalkozásunk számára szeretnénk Insta profilt létrehozni. Fontos, hogy adjunk többet az érdeklődőknek, követőknek, mint amit alapvetően is tudnak egy termékről vagy szolgáltatásról.

 

Mire gondolunk pontosan? Mutasd be, hogyan született meg a vállalkozás ötlete, hol döntöttél úgy, hogy a saját lábadra állsz. Gyerkőc született a családban? Ne titkold el, inkább ossz meg róla fényképeket, így kialakulhat egyfajta személyesebb kapcsolat a vásárlókkal, ügyfelekkel. Az Instagram remek platformnak bizonyul akkor, ha nincsen időd hosszas posztokat írni, mindössze egyetlen képpel nyújtanál információt magadról, cégedről, életed fontos történéseiről, vagy éppen a pillanatnyi hangulatokról.