Hogyan segít az online marketing az üzleti célok elérésében?


Míg néhány évtizeddel ezelőtt az oktatási rendszerben a hagyományos reklámozás képezte a marketing fő vonalát, addig napjainkban ez a terület egyértelműen áthelyeződött az internetes piactérre. Ahogyan bevásárlóközpontok és szaküzletek világa helyett is mind többen választják az online rendelés kényelmét, úgy a marketing eszköztára is jelentős változáson ment keresztül. A jól működő online marketing képes akár a Google első oldalára repíteni a weboldalt, és ezáltal teljesen átrendezni a piaci erőviszonyokat.

 

A hazai internetezők rendszerint a világhálót hívják segítségül akkor, ha valamilyen termék vagy szolgáltatás iránt érdeklődnek. Ez az ötmilliónál is több felhasználó potenciális vásárló, ügyfél lehet, de csak abban az esetben, ha valóban rá is találnak a weboldalra. Ebben igyekszik segítséget nyújtani az online marketing eszköztára. A keresőoptimalizálás világa, vagy a Google Adwords hirdetési rendszer sokak számára ismeretlenül hangzik, ráadásul mindez komplex egységet képez a közösségi felületekkel vagy például a linkmarketinggel. Ha tehát jó kezekben szeretnénk tudni a weboldal sorsát, akkor mindenképpen profi csapatot kell keresnünk a felmerülő feladatok elvégzésére.

 

Az igazán profik nem csak a várható konverzióról nyújtanak tájékoztatást, hanem akár nulláról újraépítik a weboldalt. Sok esetben azt lehet tapasztalni, hogy ugyan van egy honlap, de az a legtöbb lényeges szempontból nem felel meg a korszerű követelményeknek és persze a Google irányelveinek. Ez utóbbi kiemelt jelentőséggel bír abban, hogy sikerüljön akár a Top10-et is megcélozni a találati listán. Mivel a felhasználók rendszerint az első tíz-tizenöt találat között meg is találják az őket érdeklő témákat, ezért korántsem mindegy, hogy vajon benne van-e a céges site ezekben.

 

Az online marketing során fontos szerep jut a rendszeres tartalomfrissítésnek is. E területen is fordult egy nagyot a világ, hiszen ma már a kulcsszavak egymásra halmozása helyett a fókusz egyértelműen a minőségi tartalmakon van. A Google és a felhasználók elvárásai e szempontból találkoznak, ugyanis napjainkban legyen szó akár blog tartalmakról, akár a weboldal szövegezéséről, a tényleges információkra és a színvonalas megfogalmazásra esik a hangsúly.