Amikor egy kép többet mond ezer szónál: influencerek az Instagramon


Az influencer szó napjainkban egyre többek által ismert kifejezés, hiszen gyakran találkozhatunk vele már a médiában is. Az úgynevezett véleményvezérek ma már itthon is több százezer feliratkozóval, követővel rendelkeznek és Instagram fiókjukat sokszor éppen YouTube csatornájuk és blogjuk kiegészítésére, egyfajta újszerű platformként alkalmazzák. Nem véletlen, hiszen mai rohanó világunkban gyakran arra sincs időnk, hogy végigolvassunk egy Facebook posztot. Ellenben az Instán képekbe tömörítve láthatjuk mindazt az információt, amit a fiók tulajdonosa át szeretne adni.

 

Természetesen nem mehetünk el a dologban rejlő üzleti lehetőségek mellett sem, hiszen az influencerek igen sok megkeresést kapnak különféle cégektől. Manapság a hagyományos reklámokban sokan nem bíznak már, ellenben ha kedvenc vloggerük, bloggerük beszél egy-egy márkáról, annak előnyeit és általában hátrányait is felsorolva, akkor sokkal közelebb érezzük magunkhoz a dolgot, és a tapasztalatok szerint ennek vásárlást ösztönző hatása is érvényesül.

 

Persze mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy aki a világháló kínálta nyilvánosságot választja, az rosszindulatú megjegyzéseknek és embereknek is ki lesz téve. Vannak, akik kiválóan tudják kezelni mindezt, mások igyekeznek elrejteni életük negatívumait a nagyközönség elől. Ez gyakran csap át abba, hogy legyen szó akár a YouTube videókról, akár az Instagram fiókról, egyfajta tökéletes élet látszatát kelthetik a feltöltöttek. Külföldön egyre többen felvállalják az életükben előforduló negatívumokat is, ám nálunk ez – talán éppen a magyar közönség miatt- még nem igazán elterjedt.

 

Egyébként az Instagramon is tökéletesen érvényesül az a jelenség, miszerint mindenki a legelőnyösebb arcát igyekszik mutatni, és csak azokat az eseményeket közzétenni, amelyek irigylésre méltóak. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a smink nélküli arc felvállalása, vagy éppen a rossz hangulat közzététele bizony igencsak szimpatikussá teheti az adott influencert .Nézőként így sokkal inkább tudunk azonosulni vele, és emberközelibbnek érezhetjük, mint azokat a videósokat, akik erősen kontroll alatt tartják az általuk megosztott tartalmat. Ugyan kétségtelen, hogy az Instagram remek választásnak bizonyul a közönség elérésére és a benne rejlő marketing érték sem elhanyagolható, de a fiókok és képek között kattintgatva nézőként érdemes fenntartással fogadni a kapott tartalmakat.